Interreg Cooperation Day 2024.
Interreg Cooperation Day 2024.
Per celebrare l’Interreg Cooperation Day 2024, con la collaborazione del progetto Interreg VI-A Italia-Slovenia TARTINI BIS, sono stati organizzati 4 concerti in 4 giorni, dal 14 al 17 settembre 2024 in tutta l’area del Programma.
Le celebrazioni sono iniziate sabato, 14 settembre 2024, a Pirano, la città istriana che ha dato i natali al nostro connazionale Maestro delle Nazioni, con il Concerto “Le vie delle nazioni – Poti narodov” della Tartini Cross Border Youth Orchestra, diretta dal Direttore Federico Guglielmo.
Sabato, nel Duomo di San Giorgio a Pirano, come mi è stato chiesto, ho portato il saluto a nome dell’Autorità di Gestione del Programma Interreg VI-A Italia-Slovenia 2021-2027.
Il video: https://youtu.be/zY38rog2tyA
Il testo integrale: Interreg Cooperation Day_Pirano_14-09-2024_Lungo_DEF
https://www.facebook.com/interregitaslo/
Il testo breve che ho letto:
Giornata della cooperazione Interreg 2024 – Interreg Cooperation Day
Concerto del 14 settembre 2024 a Pirano (Slovenia), Duomo di San Giorgio – ore 20.30
Gospe in gospodje, organi oblasti, gostje, želim vam dobrodošlico v imenu Organ upravljanjna programa Interreg VI-A Italija-Slovenija 2021-2027 (https://www.ita-slo.eu/it/il-programma), v mojem imenu in v imenu Italijanske Unije.
Prisrčno vas pozdravlja G.a Laura Comelli, vodja organa upravljanja, ki danes žal ne more biti osebno z nami, vendar vas vse idealno objema.
Signore e Signori, Autorità, graditi ospiti, Vi saluto a nome dell’Autorità di Gestione del Programma Interreg VI-A Italia-Slovenia 2021-2027 (https://www.ita-slo.eu/it/il-programma), a nome mio e dell’Unione Italiana.
Vi porto i saluti più cordiali della Dott.ssa Laura Comelli, Responsabile dell’Autorità di Gestione che purtroppo oggi non può essere qui con noi di persona, ma che idealmente vi abbraccia tutti.
Interreg je namenjen spodbujanju čezmejnega sodelovanja med evropskimi državami.
Program Interreg VI-A Italija-Slovenija 2021-2027 nadaljuje in nadgradi delo in dodatno ovrednotiti dosežke iz preišnjega obdobja 2014-2020, ko je bilo financiranih 63 projektov na področjih konkurenčnosti, raziskav in inovacij, varstva in krepitve kulturnih in naravnih virov ter čezmejnih storitev.
Sedanij sedemletni Programa sodelovanja Interreg VI-A Italija-Slovenija ki razpolaga z nekaj več kot 88,6 milijona EUR, temelji na naslednjih ciljnih politik (CP):
- konkurenčnejša, inovativna in pametnejša Evropa (CP1)
- bolj zelena Evropa, ki prehaja na gospodarstvo z ničelnim ogljičnim odtisom (CP2)
- bolj socialna in vključujoča Evropa (CP4)
- čezmejno upravljanje in governance (ISO1).
I Programmi europei Interreg sono uno straordinario strumento di coesione e amicizia tra i popoli che partono dalle necessità dei territori transfrontalieri e dei suoi abitanti per dare risposte coordinate che trasformino le criticità in opportunità: favoriscono lo scambio e l’interazione, la collaborazione e le sinergie, l’integrazione che non è omologazione ma che valorizza le peculiarità e la ricchezza plurale del territorio quale valore e punto di forza di un processo di sviluppo fondato sul dialogo del sapere, sulle esperienze di lingue, culture e identità in contatto, che reciprocamente si arricchiscono secondo il principio della cross-fertilization, a beneficio del territorio e delle sue genti, quindi dell’Europa.
V tem okviru je vloga narodnih in jezikovnih manjšin temeljnega pomena in je v zadnjih desetletjih dejavno prispevala k utrjevanju in ustvarjalnemu razvoju odnosov sodelovanja med čezmejnimi regijami in ozemlji, ustvarjanju inovacij, razvijanju prijateljskih odnosov in krepitvi miru.
Italijanska narodna skupnost v Sloveniji in na Hrvaškem ter slovenska narodna skupnost v Italiji sta v zadnjih desetletjih na tem področju odigrali vodilno vlogo, tako da sta postali neizogibna referenčna točka, izjemen primer sodelovanja in prijateljstva.
Za promocijo ciljev, namenov in vrednot, ki jih želijo doseči evropski programi čezmejnega sodelovanja, je bil ustanovljen Dan sodelovanja Interreg ki uradno poteka 21. septembra, vendar se je razširil v praznovanje, ki traja več mesecev po vseh država Evrope.
La campagna promozionale di quest’anno si concentra sui valori dell’UE, mostrando come i programmi transfrontalieri e transnazionali aiutino a superare le frontiere, promuovendo l’unità e il progresso in tutta Europa. La campagna della Giornata della cooperazione Interreg serve a ricordare i risultati positivi che si ottengono quando si uniscono le forze.
Per celebrare l’IC-Day 2024, con la collaborazione del progetto Interreg VI-A Italia-Slovenia TARTINI BIS, sono stati organizzati 4 concerti in 4 giorni, dal 14 al 17 settembre 2024 in tutta l’area del Programma. Le celebrazioni iniziano proprio oggi, qui da Pirano, la città istriana che ha dato i natali al nostro connazionale Maestro delle Nazioni.
Protagonisti teh 4 dni, ki bodo slavili in pripovedovali o osebnosti in delih Giuseppeja Tartinija, bodo dekleta in fantje Tartini Cross Border Youth Orchestra. Orkester je nastal v okviru projekta TARTINI BIS in združuje več kot dvajset glasbenikov, mlajših od 30 let, iz Italije, Slovenije, Hrvaške, Srbije in Črne gore. Mlada glasbena skupina, ki predstavlja evropski duh, je zgled za dialog, vključenost in odprtost na čezmejni ravni.
Le tappe dei concerti toccheranno diversi luoghi dell’area di Programma, sia in Slovenia, sia in Italia, in un’ottica di superamento dei confini e di cooperazione transfrontaliera.
Več informacij o programu Interreg in pravkar omenjenih dogodkih je na voljo na spletni strani Interreg www.ita-slo.eu. Zahvaljujem se vam za pozornost in želim vam lep preostanek večera.
Per maggiori informazioni sul Programma Interreg e gli eventi appena citati, potete consultare il sito del Programma www.ita-slo.eu . Vi ringrazio per l’attenzione e auguro a tutti quanto voi un buon proseguimento di serata.